O autocuidado, clave para o tratamento dos pacientes con dor crónica
Novo videoconsello do CoFiGa, dedicado nesta ocasión un problema de saúde que en España afecta a preto de nove millóns de persoas, xera un elevado número de consultas médicas e causa baixa laboral nun 28,6% dos casos
O Colexio de Fisioterapeutas de Galicia (CoFiGa) dedica o seu videoconsello de outubro á dor crónica, un problema de saúde que en España sofre case o 26% da poboación (preto de 9 millóns de persoas), segundo datos emanados do “Barómetro da Dor Crónica en España 2022” elaborado pola Fundación Grünenthal e o Observatorio da Dor da Universidade de Cádiz.
GA: https://youtu.be/6Hu1YyW0ziI
ES: https://youtu.be/UJRF_fuaeSQ
Unha dor considérase crónica cando afecta a unha persoa de forma continuada durante máis de catro días á semana e persiste, polo menos, ao longo de tres meses. Engloba problemas osteoarticulares (principalmente, lumbalxia) e patoloxías como fibromialxia, artrite, artrose e hemicrania, entre outras.
Aínda que a idade media de quen sofre dor crónica sitúase nos 51,5 anos, as persoas entre 55 e 75 anos son as que presentan a prevalencia máis alta (30,6%). É máis común entre mulleres (o 30,5% téñeno ou o tiveron) que entre homes (21,3%).
Son persoas que padecen dor crónica durante un período estimado de 6,8 anos, causando baixa laboral nun 28,6% dos casos, porcentaxe que segundo o mesmo estudo alcanza o 46,5% cando se fala de traballadores/as por conta allea.
A dor crónica é, por tanto, unha das principais causas de consulta médica en España e o motivo máis habitual de solicitude de medicamentos sen receita.
Tratamento da dor
As consecuencias que ten a dor para os pacientes non son só físicas, senón emocionais e sociais e aínda que se avanzou moito no seu coñecemento, o que se sabe con certeza hoxe en día é que, para abordalo con garantías, é necesaria a participación activa de profesionais e pacientes.
Os tratamentos nos que o paciente non se involucra, non son efectivos por si sós. O autocuidado é clave e hai algunhas actividades e exercicios que as persoas afectadas poden realizar en casa para manterse activas e reducir o impacto da dor na súa vida diaria:
- Usar técnicas de respiración e relaxación, o “mindfulness” ou establecer un horario de soño estable, axudan a conseguir un bo descanso, que é fundamental.
- Realizar actividade física durante polo menos 30 minutos ao día. Non teñen que ser seguidos, poden ser 3 paseos de 10 minutos. Neste caso, a constancia é a clave.
- Aínda que as rendas débeas levar o paciente, os/as fisioterapeutas poden axudar moito, recomendando exercicio terapéutico específico para cada caso, así como pautas para manexar a dor.
El autocuidado, clave para el tratamiento de los pacientes con dolor crónico
Nuevo videoconsejo del CoFiGa, dedicado en esta ocasión un problema de salud que en España afecta a cerca de nueve millones de personas, genera un elevado número de consultas médicas y causa baja laboral en un 28,6% de los casos
El Colegio de Fisioterapeutas de Galicia (CoFiGa) dedica su videoconsejo de octubre al dolor crónico, un trastorno que en España sufre casi el 26% de la población (cerca de 9 millones de personas), según datos emanados del “Barómetro del Dolor Crónico en España 2022” elaborado por la Fundación Grünenthal y el Observatorio del Dolor de la Universidad de Cádiz.
ES: https://youtu.be/UJRF_fuaeSQ
GA: https://youtu.be/6Hu1YyW0ziI
Un dolor se considera crónico cuando afecta a una persona de forma continuada durante más de cuatro días a la semana y persiste, al menos, a lo largo de tres meses. Engloba problemas osteoarticulares (principalmente, lumbalgia) y patologías como fibromialgia, artritis, artrosis y migraña, entre otras.
Aunque la edad media de quienes sufren dolor crónico se sitúa en los 51,5 años, las personas entre 55 y 75 años son las que presentan la prevalencia más alta (30,6%). Es más común entre mujeres (el 30,5% lo tienen o lo han tenido) que entre hombres (21,3%).
Son personas que padecen dolor crónico durante un periodo estimado de 6,8 años, causando baja laboral en un 28,6% de los casos, porcentaje que según el mismo estudio alcanza el 46,5% cuando se habla de trabajadores/as por cuenta ajena.
El dolor crónico es, por tanto, una de las principales causas de consulta médica en España y el motivo más habitual de solicitud de medicamentos sin receta.
Tratamiento del dolor
Las consecuencias que tiene el dolor para los pacientes no son solo físicas, sino emocionales y sociales y aunque se ha avanzado mucho en su conocimiento, lo que se sabe con certeza hoy en día es que, para abordarlo con garantías, es necesaria la participación activa de profesionales y pacientes.
Los tratamientos en los que el paciente no se involucra, no son efectivos por sí solos. El autocuidado es clave y hay algunas actividades y ejercicios que las personas afectadas pueden realizar en casa para mantenerse activas y reducir el impacto del dolor en su vida diaria:
- Usar técnicas de respiración y relajación, el “mindfulness” o establecer un horario de sueño estable, ayudan a conseguir un buen descanso, que es fundamental.
- Realizar actividad física durante al menos 30 minutos al día. No tienen que ser seguidos, pueden ser 3 paseos de 10 minutos. En este caso, la constancia es la clave.
- Aunque las riendas las debe llevar el paciente, los/as fisioterapeutas pueden ayudar mucho, recomendando ejercicio terapéutico específico para cada caso, así como pautas para manejar el dolor.