COMUNICADO: Rexistro de Sociedades Profesionais do CoFiGa e obrigatoria colexiación de todos os fisioterapeutas que operen no ámbito da sanidade privada e pública
De acordo co artigo 1 da Lei 2/2007, do 15 de marzo, de Sociedades Profesionais “as sociedades que teñan por obxecto social o exercicio en común dunha actividade profesional deberán constituírse como sociedades profesionais nos termos da presente Lei”.
Para ese efecto, explícase normativamente que “hai exercicio en común dunha actividade profesional cando os actos propios da mesma sexan executados directamente baixo a razón ou denominación social e sexanlle atribuídos á sociedade os dereitos e obrigacións inherentes ao exercicio da actividade profesional como titular da relación xurídica establecida co cliente” e que “é actividade profesional aquela para cuxo desempeño requírese titulación universitaria oficial, ou titulación profesional para cuxo exercicio sexa necesario acreditar unha titulación universitaria oficial, e inscrición no correspondente Colexio Profesional”.
A Fisioterapia é unha actividade profesional, e, en consecuencia, cando o seu exercicio en común sexa prestado por unha persoa xurídica (empresa), esta deberá constituírse como sociedade profesional, desde a súa creación ou por adaptación da preexistente (sexa sociedade limitada, anónima ou civil). Unha vez constituída, a sociedade profesional deberá inscribirse no oportuno Rexistro do Colexio de Fisioterapeutas.
Dito doutro xeito:
- Existirá exercicio en común cando quen presta os servizos profesionais ao paciente é unha empresa (persoa xurídica). En tal sentido, quen os presta será a empresa cando é esta, e non o concreto fisioterapeuta colexiado, o que cobra ao paciente.
- Cando quen presta servizos sanitarios de Fisioterapia é unha empresa, esta deberá ter forma de sociedade profesional e estar inscrita no Rexistro de Sociedades Profesionais do Colexio de Fisioterapeutas.
En relación co anterior, o CoFiGa creou o Rexistro de Sociedades Profesionais de Fisioterapia en 2007, para que todas as sociedades dedicadas á prestación de tales servizos puidesen inscribirse se así o solicitaban, ou para realizalo de oficio tras comunicación do Rexistro Mercantil.
A inscrición no citado Rexistro do CoFiGa permitirá á Sociedade Profesional dar publicidade da súa existencia a efectos colexiais e, correlativamente, permite ao Colexio exercer as súas facultades deontolóxicas e disciplinarias sobre a sociedade, ademais de, no seu caso, sobre os concretos profesionais que a integran.
En relación igualmente co anterior, o CoFiGa quere lembrar que de acordo co artigo 3.2 da Lei 2/1974, do 13 de febreiro, sobre Colexios Profesionais e os artigos 2.3 e 3 da Lei 11/2001, do 18 de setembro, de colexios profesionais da Comunidade Autónoma de Galicia, será obrigatoria a colexiación de todos os fisioterapeutas que operen no ámbito da sanidade privada e da sanidade pública, no CoFiGa ou en calquera outro Colexio de España (dada a liberalización efectuada coa Lei Ómnibus, 25/2009 do 22 de decembro).
COMUNICADO: Registro de Sociedades Profesionales del CoFiGa y obligatoria colegiación de todos los fisioterapeutas que operen en el ámbito de la sanidad privada y pública
De acuerdo con el artículo 1 de la Ley 2/2007, de 15 de marzo, de Sociedades Profesionales “las sociedades que tengan por objeto social el ejercicio en común de una actividad profesional deberán constituirse como sociedades profesionales en los términos de la presente Ley”.
A tal efecto, se explica normativamente que “hay ejercicio en común de una actividad profesional cuando los actos propios de la misma sean ejecutados directamente bajo la razón o denominación social y le sean atribuidos a la sociedad los derechos y obligaciones inherentes al ejercicio de la actividad profesional como titular de la relación jurídica establecida con el cliente” y que “es actividad profesional aquélla para cuyo desempeño se requiere titulación universitaria oficial, o titulación profesional para cuyo ejercicio sea necesario acreditar una titulación universitaria oficial, e inscripción en el correspondiente Colegio Profesional”.
La Fisioterapia es una actividad profesional, y, en consecuencia, cuando su ejercicio en común sea prestado por una persona jurídica (empresa), ésta deberá constituirse como sociedad profesional, desde su creación o por adaptación de la preexistente (sea sociedad limitada, anónima o civil). Una vez constituida, la sociedad profesional deberá inscribirse en el oportuno Registro del Colegio de Fisioterapeutas.
Dicho de otro modo:
- Existirá ejercicio en común cuando quien presta los servicios profesionales al paciente es una empresa (persona jurídica). En tal sentido, quien los presta será la empresa cuando es esta, y no el concreto fisioterapeuta colegiado, el que cobra al paciente.
- Cuando quien presta servicios sanitarios de Fisioterapia es una empresa, ésta deberá tener forma de sociedad profesional y estar inscrita en el Registro de Sociedades Profesionales del Colegio de Fisioterapeutas.
En relación con lo anterior, el CoFiGa creó el Registro de Sociedades Profesionales de Fisioterapia en 2007, para que todas las sociedades dedicadas a la prestación de tales servicios pudiesen inscribirse si así lo solicitaban, o para realizarlo de oficio tras comunicación del Registro Mercantil.
La inscripción en el mentado Registro del CoFiGa permitirá a la Sociedad Profesional dar publicidad de su existencia a efectos colegiales y, correlativamente, permite al Colegio ejercer sus facultades deontológicas y disciplinarias sobre la sociedad, además de, en su caso, sobre los concretos profesionales que la integran.
En relación igualmente con lo anterior, el CoFiGa quiere recordar que de acuerdo con el artículo 3.2 de la Ley 2/1974, de 13 de febrero, sobre Colegios Profesionales y los artículos 2.3 y 3 de la Ley 11/2001, de 18 de septiembre, de colegios profesionales de la Comunidad Autónoma de Galicia, será obligatoria la colegiación de todos los fisioterapeutas que operen en el ámbito de la sanidad privada y de la sanidad pública, en el CoFiGa o en cualquier otro Colegio de España (dada la liberalización efectuada con la Ley Ómnibus, 25/2009 de 22 de diciembre).