Día Mundial da EPOC: Fisioterapia Respiratoria como complemento fundamental no seu tratamento
Controla os síntomas, evita ingresos e mellora a calidade de vida dos afectados desta enfermidade incapacitante e que constitúe a cuarta causa de morte a nivel mundial
Coincidindo coa celebración do Día Mundial da Enfermidade Pulmonar Obstructiva Crónica (EPOC), o Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia (CoFiGa) lembra que a Fisioterapia Respiratoria é un complemento fundamental no tratamento desta enfermidade, evitando ingresos hospitalarios e mellorando a calidade de vida dos pacientes.
A Fisioterapia Respiratoria contribúe a mellorar a drenaxe de secreciones do paciente con EPOC, mellora a ventilación pulmonar e osixenación e facilita a entrada e deposición dos medicamentos inhalados. Tamén potencia a musculatura respiratoria e axuda ao paciente no control ventilatorio, principalmente durante esforzos ou o exercicio físico, controlando a aparición de disnea.
O Día Mundial da Enfermidade Pulmonar Obstructiva Crónica (EPOC) é unha data auspiciada pola OMS, coa que se pretende promover en todo o mundo unha profunda comprensión da enfermidade e unha mellor atención aos pacientes.
A EPOC é unha enfermidade respiratoria crónica e irreversible caracterizada por unha obstrución das vías respiratorias que limita o paso do aire. Estas vías respiratorias están inflamadas provocando a dificultade para respirar que sente como disnea.
É unha enfermidade que afecta contorna ao 10% da poboación (case millón e medio de persoas) entre os 40-80 anos de idade en España, sendo a cuarta causa de mortalidade a nivel mundial segundo a Guía Española de EPOC (GesEPOC). Por desgraza, máis do 70% de pacientes permanece sen diagnosticar. O gran custo sanitario que xera, xunto coa diminución na calidade de vida de quen a sofre, xustifican todos os esforzos para un correcto diagnóstico e para conseguir un tratamento de calidade, efectivo e adaptado a cada paciente.
Non é unha enfermidade reversible, pero diagnosticada no seu primeiro estadio e cos tratamentos dispoñibles na actualidade, pódese conseguir estabilizar diminuíndo significativamente as limitacións na vida diaria do paciente.
Beneficios da Fisioterapia Respiratoria na EPOC
- Mellora a drenaxe de secreciones.
- Prevén, trata ou minimiza a magnitude das infeccións respiratorias, evitando complicacións como pneumonías e atelectasias.
- Mellora a ventilación pulmonar e a osixenación.
- Facilita a entrada e deposición dos medicamentos inhalados.
- Axuda ao paciente no control ventilatorio, principalmente durante esforzos ou o exercicio físico para previr ou controlar a aparición da disnea.
- Potencia a musculatura respiratoria.
- Readapta ao esforzo por medio de adestramento físico e muscular.
- Brinda ao paciente unha correcta educación sobre a súa enfermidade e tratamento, dándolle a posibilidade de ser partícipe de maneira activa no devandito tratamento, axudando ao control e estabilización dos síntomas.
- Proporciona os coidados paliativos, desde o ámbito da fisioterapia, en caso de necesidade, para axudar a soportar o final da enfermidade con humanidade e dignidade.
- Mellora a calidade de vida do paciente, diminuíndo as complicacións e os ingresos hospitalarios.
Día Mundial de la EPOC: Fisioterapia Respiratoria como complemento fundamental en su tratamiento
Coincidiendo con la celebración del Día Mundial de la Enfermedad Pulmonar Obstructiva Crónica (EPOC), el Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia (CoFiGa) recuerda que la Fisioterapia Respiratoria es un complemento fundamental en el tratamiento de esta enfermedad, evitando ingresos hospitalarios y mejorando la calidad de vida de los pacientes.
La Fisioterapia Respiratoria contribuye a mejorar el drenaje de secreciones del paciente con EPOC, mejora la ventilación pulmonar y oxigenación y facilita la entrada y deposición de los medicamentos inhalados. También potencia la musculatura respiratoria y ayuda al paciente en el control ventilatorio, principalmente durante esfuerzos o el ejercicio físico, controlando la aparición de disnea.
El Día Mundial de la Enfermedad Pulmonar Obstructiva Crónica (EPOC) es una fecha auspiciada por la OMS, con la que se pretende promover en todo el mundo una profunda comprensión de la enfermedad y una mejor atención a los pacientes.
La EPOC es una enfermedad respiratoria crónica e irreversible caracterizada por una obstrucción de las vías respiratorias que limita el paso del aire. Estas vías respiratorias están inflamadas provocando la dificultad para respirar que se siente como disnea.
Es una enfermedad que afecta entorno al 10% de la población (casi millón y medio de personas) entre los 40-80 años de edad en España, siendo la cuarta causa de mortalidad a nivel mundial según la Guía Española de EPOC (GesEPOC). Por desgracia, más del 70% de pacientes permanece sin diagnosticar. El gran coste sanitario que genera, junto con la disminución en la calidad de vida de quienes la sufren, justifican todos los esfuerzos para un correcto diagnóstico y para conseguir un tratamiento de calidad, efectivo y adaptado a cada paciente.
No es una enfermedad reversible, pero diagnosticada en su primer estadio y con los tratamientos disponibles en la actualidad, se puede conseguir estabilizar disminuyendo significativamente las limitaciones en la vida diaria del paciente.
Beneficios de la Fisioterapia Respiratoria en la EPOC
- Mejora el drenaje de secreciones.
- Previene, trata o minimiza la magnitud de las infecciones respiratorias, evitando complicaciones como neumonías y atelectasias.
- Mejora la ventilación pulmonar y la oxigenación.
- Facilita la entrada y deposición de los medicamentos inhalados.
- Ayuda al paciente en el control ventilatorio, principalmente durante esfuerzos o el ejercicio físico para prevenir o controlar la aparición de la disnea.
- Potencia la musculatura respiratoria.
- Readapta al esfuerzo por medio de entrenamiento físico y muscular.
- Brinda al paciente una correcta educación sobre su enfermedad y tratamiento, dándole la posibilidad de ser partícipe de manera activa en dicho tratamiento, ayudando al control y estabilización de los síntomas.
- Proporciona los cuidados paliativos, desde el ámbito de la fisioterapia, en caso de necesidad, para ayudar a sobrellevar el final de la enfermedad con humanidad y dignidad.
- Mejora la calidad de vida del paciente, disminuyendo las complicaciones y los ingresos hospitalarios.